About Me

My photo
Saya seorang guru ICT di Putrajaya sejak tahun 2002.

Sunday, October 26, 2008

Harga minyak dah banyak turun, harga barang masih sama!!

Salam....
Semalam saya ke mines ada keje skit nak diuruskan... lepas settled saya punya kerja... pusing2 kejap kot2 boleh beli something utk kakak dan adik....
Ronda2 masuk ke giant.... belek2 brg.. nmpaknya harga yg tertera masih harga lama yg dinaikkan selepas kenaikan harga minyak secara mendadak baru2 ini... terutamanya beras.. saya tgk2 kan jugk susu anak2.. adush... harga masih tak berubah.. kalau dulu bole dpt RM22.90, sekrg paling murah pun RM25.90... nasib baik anak2 masih minum susu yg paling murah... kalau harga RM50 ke atas... terjojol le biji mata... mana nak cari income byk2 klu anak2 minum susu yg 1.1 kg cuma selama 3 hari?
Rasanya harga minyak dah turun agak byk.. saya bukan lah seorg penganalisis politik cuma seorg guru biasa e.. tapi saya tau jgk sedikit sebyk ttg isu semasa.. kenapa harga brg x turun? atau once dah naik memang dah xkn turun2? siapa yg berhak mempersoalkan isu ini? bukankah kerajaan? emmmm.. entahlah.. tapi ini semua masih membebankan pengguna... rata2 pengguna yg berpendapatan rendah atau sederhana... yg kaya tu toksah cakap lah... tgh krisis ekonomi teruk pun masih boleh sakan membeli belah... manusia2... ingat dunia je...

No comments: