About Me

My photo
Saya seorang guru ICT di Putrajaya sejak tahun 2002.

Monday, January 19, 2009

Semoga Palestin kembali tenang!!

Hamas setuju gencatan senjata - Dipetik dari Utusan Online

GAZA 18 Jan. – Hamas hari ini turut mengumumkan gencatan senjata membabitkan pejuang mereka dan kumpulan sekutunya di Tebing Gaza.

Pemimpin kanan Hamas, Ayman Taha turut memberi masa seminggu kepada Israel untuk mengundurkan tentera mereka.

“Pergerakan Hamas dan sekutu kami mengumumkan gencatan senjata berkuat kuasa serta merta dan memberikan masa selama seminggu untuk tentera Israel berundur dari negara kami.

“ Kami juga menggesa Israel membuka semula pintu sempadan bagi membenarkan penghantaran bantuan yang sangat diperlukan penduduk kami,” kata Ayman.

Israel sebelum ini tidak mengumumkan tarikh khusus bila mereka akan berundur dari Gaza melainkan Hamas segera menghentikan serangan ke wilayah mereka.

Dalam pada itu Amerika Syarikat (AS) mengalu-alukan gencatan senjata yang dilakukan kedua-dua pihak dan berharap ia akan berterusan.

“Kedua-dua pihak perlu menghormati gencatan senjata ini bagi mengembalikan kestabilan dan kedamaian di Gaza.

“AS menghargai usaha gencatan ini yang dimulakan oleh Mesir namun kami masih bimbang dengan kesengsaraan yang dialami oleh penduduk di Gaza,” kata Setiausaha Negara AS, Condoleezza Rice.

Setiausaha Agung Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB), Ban Ki-moon turut menyatakan sokongan ke atas gencatan senjata ini dan meminta Israel segera mengundurkan tenteranya.

“Saya berasa lega dengan gencatan senjata ini dan ia merupakan langkah awal kepada pengunduran semua tentera Israel dari Gaza,” kata Ki-moon. – Agensi


Alhamdulillah sekiranya ini benar2 berlaku walau dikatakan seolah2 cuma gencatan senjata sebelah pihak sahaja... sekurang2 nya ia menampakkan sinar kepada anak2 Palestin yg memerlukan bantuan secepat mungkin... semoga Allah SWT memberikan balasan yg setimpal kepada mereka yg membunuh orang2 yg tidak berdosa.. Amin.


2 comments:

Anonymous said...

Khaibar!!!Khaibar!!!
Khaibar ya yahud!!!
Jaisyu Muhammad saufa ya'ud!!!

Israel lakhatullah.
Jaisyu Muhammad saufa ya'ud!!!

MIZANA said...

Yup. Israel memang bangsa terkutuk di dunia ini.... semoga Tuhan menurunkan balasan yg setimpal.