About Me

My photo
Saya seorang guru ICT di Putrajaya sejak tahun 2002.

Monday, January 12, 2009

Kekejaman di bumi Palestin


SEORANG lelaki melihat empat ahli keluarganya maut dibedil roket Israel di Gaza semalam.
(Dipetik dari KOSMO Online)


Salam...

Hampir 2 minggu saya tidak berkesempatan menulis ke blog ini kerana kesibukan dgn tugas2 guru di awal tahun.. seperti biasa untuk menguruskan pelajar2 sebelum permulaan sesi pembelajaran yg sebenar.

Seperti biasa juga saya sedaya upaya memperuntukkan waktu walau pun setengah jam untuk membaca isu2 semasa di dalam dan luar negara dari bahan2 bacaan terutama media masa... biasanya bahan2 ini saya akan gunakan apabila memulakan sesi P&P di dalam kelas.. emm..banyak sekali cerita dipaparkan.. dan tentunya kisah yg paling menyayat hati ialah isu peperangan di Palestin yg belum bernoktah.

Di dalam paper hari ini presiden Israel menyatakan bahawa matlamat mereka semakin hampir iaitu kononnya untuk mendapatkan keselamatan kpd rakyat Yahudi laknat itu di Genting Gaza... semakin mereka menghampiri matlamat mereka, semakin bertambah jumlah kematian di kalangan rakyat Palestin yg tidak berdosa, terutama wanita, kanak2 dan warga tua....

Air mata saya mengalir setiap hari, setiap kali saya membaca di akhbar tentang kekejaman Zionis yg membunuh ratusan nyawa org awam yg tidak berdoa... kesedihan, kekecewaan dan simpati yg tidak terkata... sedih kerana menatap wajah2 kanak2 yg belum pun kenal erti kehidupan yg dikambus hidup2 di kediaman sendiri, ditembak dan dilukai sedangkan mereka sedikitpun tidak mampu melawan. Kecewa kerana sebagai seorang manusia dan seorang muslim yg seagama dgn mereka, saya tidak mampu berbuat apa2... apalah yg mampu saya lakukan sementelah pemimpin2 besar dunia pun tidak dapat berbuat apa2 untuk melawan kekejaman manusia Zionis ini yg berwajah binatang.

Kita tak mampu berbuat apa2.. itulah yg saya bisikkan ke dalam hati setiap kali air mata mengalir mengenangkan penderitaan rakyat Palestin yg dibunuh di tanah air sendiri... kita cuma mampu berdoa, bersolat hajat dan memohon kepada Allah SWT semoga Tuhan turunkan pembalasan yg setimpal ke atas kekejaman yg dilakukan ke atas org yg tidak berdosa.. Allah itu Maha Adil dan Maha Mendengar.. Allah akan mendengar doa orang2 yg beriman kepadaNya.

Sebagai saudara semuslim itu lah yg mampu kita lakukan kerana sudah tentunya untuk menggerakkan jasad pergi berjuang sekali melawan rejim Zionis kita tidak mampu. Kita boleh menyalurkan bantuan kewangan kepada pertubuhan2 diktiraf yg menganjurkan dana bantuan untuk rakyat Palestin, sekurang2nya kita dapat membantu mereka untuk meneruskan kehidupan dalam keadaan perang yg membataskan setiap keperluan asas mereka.

Kepada saudara2 Muslim or non-muslim yg mempunyai rasa peri kemanusiaan (rasanya kalau takde perasaan ini dia bukan manusia kot), bantulah penduduk Palestin melalui dana2 yg boleh disalurkan melalui iklan media2 masa... kalau Muslim bantulah mereka kerana perkemanusiaan dan mereka seagama dgn anda (setiap orang muslim adalah bersaudara), kepada non-muslim pula bantulah mereka kerana dasar perikemanusiaan anda. Mana2 agama pun di atas dunia ini sudah tentunya tiada yg menghalalkan cara kekejaman ke atas orang lain untuk memastikan keselamatan negara sendiri... tiada satu pun...

Ya Allah, ku mohon padaMu semoga darah saudara seagamaku di bumi Palestin berhenti mengalir.. Ya Allah, selamatkan mereka.. Ya Allah, bantulah mereka menentang kekejaman Yahudi..Ya Allah hanya Engkau yg Maha mengetahui...

1 comment:

Anonymous said...

Khaibar!!!Khaibar!!!
Khaibar ya yahud!!!
Jaisyu Muhammad saufa ya'ud!!!

Khaibar Ya Kuffar,ikwanul muslimun khaibar yahud lakhnatullah.
Israel lakhatullah.
Jaisyu Muhammad saufa ya'ud!!!

Jaisyu Muhammad saufa ya'ud!!!
Ikhwanul muslimun wal mukminat fi Masjidil aqsar nawal palestine saufu ikhwahnul khaibar ya yahud!!!