About Me

My photo
Saya seorang guru ICT di Putrajaya sejak tahun 2002.

Tuesday, July 8, 2008

Politik Makin Celaru???

Salam....

Kesibukan kebelakangan ini menyebabkan saya agak kesuntukan masa untuk membaca paper.. biasanya saya akan cuba curi masa everyday utk membaca isu2 semasa yg berlaku di dalam dan luar negara.. bukan kenapa.. my job memerlukan saya mempunyai info yg byk tentang isu yg berlaku yg terkini....

Ari minggu yg lepas sempat membelek utusan malaysia dan harian metro... ahhh... fikri saya terlalu byk isu politik dalaman yg kelihatan bercelaru dan mengelirukan... kita sebagai rakyat semakin keliru dengan keadaan ini.. sekiranya kita bijak berfikir dan banyak mengikuti perkembangan semasa, rasanya kita boleh membuat penilaian sendiri, rumusan yg lebih baik daripada info paper semata2....

Kecelaruan politik ini menyebabkan rakyat mungkin terfikir... adakah isu2 panas seperti kenaikan harga minyak dan barang yg semakin tinggi ingin ditutup? ditimbulkan pula isu2 lebih panas supaya rakyat terus lupa? ntahlah.. sebagai rakyat yg matang dalam menghadapi keadaan ini... kita boleh membuat conclusion sendiri... betul atau tidak... kita pun tentunya tidak pasti..??

No comments: