About Me

My photo
Saya seorang guru ICT di Putrajaya sejak tahun 2002.

Wednesday, April 9, 2008

Taklimat..taklimat..kursus..kursus..

Assalamualaikum..

Salam sejahtera... saya baru kembali dari shah alam kerana menghadiri mesyuarat ketua panitia ict. Belum pun habis penat perjalanan, sekali lagi handset berbunyi, panggilan dari jabatan. Aduh.. berita kurang menggembirakan lagi.. minggu depan kena menghadiri taklimat berkenaan dengan pentaksiran subjek bersama dengan LPM. Bukan dekat2, ke penang pula kali ini. Claim perjalanan tak payah buat sebab orang jabatan dah sediakan tikat flight... eheheh. boleh la merasa naik flight kali ini...sebelum ini saya biasa pergi dengan bas je... kesian dekat diri sendiri.

Anyway, saya risau memikirkan kelas yang telah banyak ditinggalkan. Kelas peperiksaan pula tu.. tapi kalau saya tidak pergi, input penting yang akan diberikan oleh pihak LPM tak akan sampai ke pengetahuan saya. Biasanya kalau dah melibatkan banyak pihak, masalah kecairan maklumat akan berlaku.

Awal mei nanti, selama 4 hari saya akan mengikuti kursus dibawah kelolaan pihak IPG untuk subjek ict. Kelas akan ditinggalkan lagi. And then, pertengahan jun, ada kursus lagi untuk penataran kertas 2 selama 3 hari. Pada bulan julai pula, 3 hari lagi kursus untuk penggunaan visual basic. Banyaknya jumlah waktu kelas saya yang akan ditinggalkan. Jika dihimpunkan saya perlu mengganti kelas2 itu selama 2 minggu! Aduhai... apa yg perlu saya lakukan? i have no choice kecuali membuat kelas ganti utk waktu2 yang tertinggal itu.. silibus perlu dihabiskan, pentaksiran perlu dilakukan..so, what im going to do? penatnya memikirkan semua itu.. namun demi tugas... saya perlu mengikuti kursus2 itu untuk memantapkan penggunaan ict di kelas.. demi anak2 didik yg tercinta(walaupun ada antara mereka yg mungkin menyampah dgn saya), saya perlu mengadakan kelas ganti, kalau tidak mereka akan ketinggalan...

Ya Allah.. aku cuma memerlukan kekuatan dariMu!

No comments: