About Me

My photo
Saya seorang guru ICT di Putrajaya sejak tahun 2002.

Monday, December 5, 2011

Dugaan itu adalah cabaran

As'salam..

Lama tidak menulis di blog ini... kadang2 singgah untuk membacanya.. terlupa untuk mengemaskini kerana masa seolah2 cemburu.. tidak membenarkan saya menulis entry ke sini...

Apakah perkembangan terkini? Saya agak banyak maslaah... masalah yg sukar untuk dikongsi bersama... kerana kadang2 bukan semua org faham masalah yg kita hadapi.. kadang2 ia tidak menjadi masalah pun kpd org lain.. hmmm... sukarnya kehidupan apabila masalah tidak pernah surut.. seksanya jiwa raga apabila kita rasa kita tidak cukup kuat menghadapinya... kesakitan kian datang apabila kita terlalu melayan perasaan.. kadang2 tersentuh hati.. kenapa aku yang menghadapi? Sedangkan Allah SWT telah menyatakan tiap2 masalah itu ada jalan keluarnya.. mohon saja pda Allah.. bersabar dengan dugaanNya kerana Allah itu cuma mahu menduga kekuatan iman hambaNya.. saya harus kuat.. saya harus tabah.. demi keluarga.. saya harus menguatkan keyakinan diri bahawa Allah Maha Adil.. Allah akan membantu hambaNya yang teraniaya... keyakinan pada Allah membantu kita menjadi manusia yang redha dengan ketentuanNya..

Ya Allah.. sesungguhnya setiap sesuatu itu adalah hikmah yg tersembunyi.. beri aku kekuatan Ya Allah supaya tidak nanti aku mempersoalkan ketentuanMu.. beri aku ketabahan Ya Allah supaya aku yakin tiap2 satu masalah itu ada jalan keluarnya yang terbaik.. Ya Allah beri aku keyakinan bahawa Engkau Maha Adil... balasanMu akan sedia cuma sama ada di dunia atau di akhirat.. Ya Allah.. berikan aku kesihatan yang baik supaya aku dapat terus beribadat kepadaMu memohon semoga aku ditunjukkan jalan yang lurus... kuatkan imanku Ya Allah supaya aku terus dapat sujud pada Mu memohon jalan2 yang baik... Ya Allah sesungguhnya Engkau Maha Mengetahui atas segala sesuatu.... Amin...

1 comment:

Unknown said...

dalam hidup menduga itu perlu, namun jangan sampai paranoid, komentar juga ya ke blog saya www.goocap.com