About Me

My photo
Saya seorang guru ICT di Putrajaya sejak tahun 2002.

Sunday, September 11, 2011

Kembali bertugas

As salam.. sekejapnya masa berlalu.. sejak hari khamis lepas saya dah selamat kembali bertugas di sek.... dalam fikiran, cepatnya 3 bulan? belum puas rasanya duduk melepak kt rumah sambil menonton tv dan menjadi suri rumah sepenuh masa.. kalau lah diberi peluang dan berkemampuan, ingin rasanya saya menjadi suri rumah je...ehehe..

Kembali bekerja bermakna kembali menerima tekanan dari pelbagai sudut.. pelajar yg akan menghadapi exam, kerja yg bertimbun dan silibus yg perlu dihabiskan.. apa2 pun, itulah hakikat sebuah tugas.. mahu tak mahu, hati harus menerima dgn ikhlas kerana ini yg saya mahukan... keikhlasan sahaja yg mampu membuat kita bertahan walau sehebat mana dugaan melanda...

Ok.. habis tentang kerja..SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI MAAF ZAHIR DAN BATIN untuk semua kenalan di alam maya ini.. takut terlupa sampai habis syawal....

Minggu depan saya akan mendapat keputusan ujian darah tentang penyakit yg saya hidapi skrg.. semoga bukan seperti yg saya fikirkan..insyaAllah.. walau apa pun keputusan yg diberikan doktor nnati.. saya berharap saya akan menjadi insan yg paling kuat dan tabah menerimanya.. kalau saya tidak kuat.. apatah lagi orang yg hendak memberi sokongan... doakan semoga saya tabah mengharungi segala dugaan yg Maha Esa...


2 comments:

Anonymous said...

zana, smoga cepat sembuh..

MIZANA said...

TQ..sapa ye?